Dine oplysninger bliver sendt via en sikker krypteret SSL forbindelse.

Navn

Fornavn(e)

Efternavn(e)

Vejnavn, nummer og sal (præcis som det står på dit sundhedskort)

Postnr.

CPR-nummer (DDMMÅÅ-XXXX)

Fødeby (hvis du kender den)

E-mail (vigtig du indtaster korrekt email)

Telefon (ikke obligatorisk men kan ekspedere sagsbehandlingen)

Jeg bekræfter hermed at jeg ønsker at udmelde mig af folkekirken

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Du mister retten til:
    – at blive kirkeligt viet. Det er dog nok at en af parterne er medlem, så hvis du gifter dig med et folkekirkemedlem, er der ingen ballade.
    – en kirkelig ceremoni i forbindelse med din begravelse. Du vil stadigvæk kunne blive begravet på kirkegården, men det vil ske fra kapellet i stedet for kirken og uden præstens medvirken. Dog kan præsterne af hensyn til evt. efterladte folkekirkemedlemmer vælge alligevel at tillade og medvirke i en kirkelig begravelse.
    – sjælesorg og lignende service hos præsten.
    – at stemme til menighedsrådsvalg samt selv at blive valgt til menighedsråd.

Du vil dog stadig have ret til:
    – at komme i kirkerne
    – at få dine børns fødsel og navngivning registreret i kirkebogen. Afhængig af hvor i landet, du bor, er det faktisk en pligt uanset, om du selv er medlem eller ej – og uanset om barnet skal døbes eller ej. Kirkekontoret underretter folkeregisteret, der udsteder personnummerbeviset.
    – at få dit barn døbt (og dermed meldt ind i folkekirken). Præsterne kan dog nægte, hvis ikke de vurderer forældrenes tro til at være stærk nok. Ved dåben påtager forældrene sig nemlig at opdrage barnet i den kristne tro. Det er så op til præstens egen samvittighed, hvorvidt han finder dem tilstrækkeligt egnede til at barnet kan døbes.
    – at få dødsfald registreret i kirkebogen. Det er faktisk en pligt uanset om du selv er medlem eller ej, og uanset om afdøde var medlem eller ej. Kirkekontoret underretter folkeregisteret.
    – gratis at få ændret dit navn i kirkebøgerne, såfremt det er et navn, du har slægtsmæssig ret til.
    – at søge oplysninger i kirkebogen vedrørende sig selv.

VORES ADRESSE

Skærbækvej 68 2610 Rødovre